5 października 2016

KAMPANIA EDUKACYJNA „O DOBRYM WIDZENIU”

Od początku kwietnia 2016 r. Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna prowadzi kampanię edukacyjną poświęconą zagadnieniom „dobrego widzenia”. Za komunikację i logistykę kampanii odpowiada agencja 38PR & Content Communication. Strona merytoryczna oraz koncepcja projektu jest dziełem ekspertów KRIO, a szczegóły scenariusza i logistyka kampanii zostały opracowane wspólnie z Agencją PR.
Od kwietnia 2016 w mediach ukazało się ponad 170 publikacji. Z uwagi na to, że z naszym przesłaniem chcemy dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów salonów optycznych, nasze działania komunikacyjno-edukacyjne kierujemy do różnych grup wiekowych i społecznych. Eksperci KRIO wypowiadali się w telewizji śniadaniowej, a artykuły przez nich pisane ukazały się zarówno w prasie jak i na internetowych portalach lifestylowych, zdrowotnych oraz branżowych. Poniższe przykłady pokażą do jak wielu osób docieramy.
W TVP2 w programie „Pytanie na śniadanie” Paweł Szczerbiński opowiadał o tym, czym powinniśmy się kierować przy wyborze okularów przeciwsłonecznych. Natomiast w poradniku „Dobre rady” ukazał się wywiad z dr Maciejem Sokołowskim na ten sam temat. Magazyn „Na czasie” opublikował artykuł dr Andrzeja Styszyńskiego pt. „Kiedy warto wybrać się pierwszy raz z dzieckiem do okulisty” a „Tele tydzień” na podstawie wypowiedzi tego samego eksperta opublikował felieton „Jak styl życia nastolatka wpływa na jego wzrok”. Na portalu Polki.pl ukazały się dwa filmy z wypowiedziami naszych ekspertów. Dr Maciej Sokołowski i Paweł Szczerbiński mówili w nich o tym, jak powstają okulary, jak dobierać odpowiednie okulary korekcyjne i o objawach wskazujących na problemy ze wzrokiem i sposobach ich diagnozowania.
Zadaniem prowadzonej kampanii jest edukacja użytkowników okularów oraz zwiększanie świadomości o zagrożeniach dla wzroku u potencjalnych klientów salonów optycznych. Przedstawione działania, skoncentrowane na zagadnieniach związanych z jakością widzenia mają przede wszystkim charakter edukacyjny, ale jednocześnie chcemy zwrócić uwagę potencjalnych użytkowników okularów na to, jak ważne zadanie w dbałości o dobre widzenie wypełnia starannie wykształcony optyk. Dążymy zatem do tego, aby w odbiorze społecznym wzmocnić wizerunek i status zawodu optyka, akcentując fakt, że jednym z fundamentalnych kryteriów przynależności do cechu tworzącego KRIO jest posiadanie udokumentowanych kwalifikacji oraz stosownego stażu pracy w zawodzie. Równie ważnym celem kampanii jest pokazanie jak ważną rolę spełnia Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna w stosunku do optyków jak i klientów pracowni optycznych oraz jak oddziałuje na rynek optyczny i istniejący system edukacji zawodowej na wszystkich jej poziomach.                                                                                                                                       Zachęcamy do zapoznania się z przykładowymi efektami naszych działań:

Wywiady z ekspertami KRIO:

· W Pytaniu Na Śniadanie nasz ekspert Paweł Szczerbiński mówił o tym, jak wybrać okulary przeciwsłoneczne. Link do wywiadu znajduje się poniżej.

http://pytanienasniadanie.tvp.pl/25790092/jak-wybrac-okulary-przeciwsloneczne

· Na portalu Polki.pl ukazał się wywiad z tym samym ekspertem, tym razem na temat diagnozowania wad wzroku. Cały materiał znajdą państwo w poniższym linku.

http://polki.pl/zdrowie/oczy,jak-powstaja-okulary,1449,wideo.html

 

 

Wybrane publikacje internetowe:

  1. ChcemyBycRodzicami.pl
  2. ExpressIlustrowany.pl 
  3. Familie.pl
  4. GazetaLekarska.pl
  5. Inocafe.pl
  6. Interia.pl
  7. Ki24.infp.pl
  8. Kobieta.pl
  9. Kobieta50plus.pl
  10. KochanaMama.pl 
  11. Kreatywna.pl
  12. Naszemiasto.pl
  13. Newseria.pl 
  14. Newseria.pl
  15. Newseria.pl
  16. Obcasy.pl 
  17. Obcasy.pl 
  18. Polki.pl
  19. Polki.pl
  20. Poradnik-zdrowia.pl
  21. PulsMedycyny.pl
  22. PulsMedycyny.pl
  23. PulsMedycyny.pl
  24. Senior.pl
  25. Seniorzy.pl
  26. Wp.pl