KAMPANIA EDUKACYJNA „O DOBRYM WIDZENIU”

Od początku kwietnia 2016 r. Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna prowadzi kampanię edukacyjną poświęconą zagadnieniom „dobrego widzenia”. Za komunikację i logistykę kampanii odpowiada agencja 38PR & Content Communication. Strona merytoryczna oraz koncepcja projektu jest dziełem ekspertów KRIO, a szczegóły scenariusza i logistyka kampanii zostały opracowane wspólnie z Agencją PR.
Od kwietnia 2016 w mediach ukazało się ponad 170 publikacji. Z uwagi na to, że z naszym przesłaniem chcemy dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów salonów optycznych, nasze działania komunikacyjno-edukacyjne kierujemy do różnych grup wiekowych i społecznych. Eksperci KRIO wypowiadali się w telewizji śniadaniowej, a artykuły przez nich pisane ukazały się zarówno w prasie jak i na internetowych portalach lifestylowych, zdrowotnych oraz branżowych. Poniższe przykłady pokażą do jak wielu osób docieramy.
W TVP2 w programie „Pytanie na śniadanie” Paweł Szczerbiński opowiadał o tym, czym powinniśmy się kierować przy wyborze okularów przeciwsłonecznych. Natomiast w poradniku „Dobre rady” ukazał się wywiad z dr Maciejem Sokołowskim na ten sam temat. Magazyn „Na czasie” opublikował artykuł dr Andrzeja Styszyńskiego pt. „Kiedy warto wybrać się pierwszy raz z dzieckiem do okulisty” a „Tele tydzień” na podstawie wypowiedzi tego samego eksperta opublikował felieton „Jak styl życia nastolatka wpływa na jego wzrok”. Na portalu Polki.pl ukazały się dwa filmy z wypowiedziami naszych ekspertów. Dr Maciej Sokołowski i Paweł Szczerbiński mówili w nich o tym, jak powstają okulary, jak dobierać odpowiednie okulary korekcyjne i o objawach wskazujących na problemy ze wzrokiem i sposobach ich diagnozowania.
Zadaniem prowadzonej kampanii jest edukacja użytkowników okularów oraz zwiększanie świadomości o zagrożeniach dla wzroku u potencjalnych klientów salonów optycznych. Przedstawione działania, skoncentrowane na zagadnieniach związanych z jakością widzenia mają przede wszystkim charakter edukacyjny, ale jednocześnie chcemy zwrócić uwagę potencjalnych użytkowników okularów na to, jak ważne zadanie w dbałości o dobre widzenie wypełnia starannie wykształcony optyk. Dążymy zatem do tego, aby w odbiorze społecznym wzmocnić wizerunek i status zawodu optyka, akcentując fakt, że jednym z fundamentalnych kryteriów przynależności do cechu tworzącego KRIO jest posiadanie udokumentowanych kwalifikacji oraz stosownego stażu pracy w zawodzie. Równie ważnym celem kampanii jest pokazanie jak ważną rolę spełnia Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna w stosunku do optyków jak i klientów pracowni optycznych oraz jak oddziałuje na rynek optyczny i istniejący system edukacji zawodowej na wszystkich jej poziomach. Zachęcamy do zapoznania się z przykładowymi efektami naszych działań:
Wywiady z ekspertami KRIO:
· W Pytaniu Na Śniadanie nasz ekspert Paweł Szczerbiński mówił o tym, jak wybrać okulary przeciwsłoneczne. Link do wywiadu znajduje się poniżej.
http://pytanienasniadanie.tvp.pl/25790092/jak-wybrac-okulary-przeciwsloneczne
· Na portalu Polki.pl ukazał się wywiad z tym samym ekspertem, tym razem na temat diagnozowania wad wzroku. Cały materiał znajdą państwo w poniższym linku.
http://polki.pl/zdrowie/oczy,jak-powstaja-okulary,1449,wideo.html
Wybrane publikacje internetowe:
- ChcemyBycRodzicami.pl
- ExpressIlustrowany.pl
- Familie.pl
- GazetaLekarska.pl
- Inocafe.pl
- Interia.pl
- Ki24.infp.pl
- Kobieta.pl
- Kobieta50plus.pl
- KochanaMama.pl
- Kreatywna.pl
- Naszemiasto.pl
- Newseria.pl
- Newseria.pl
- Newseria.pl
- Obcasy.pl
- Obcasy.pl
- Polki.pl
- Polki.pl
- Poradnik-zdrowia.pl
- PulsMedycyny.pl
- PulsMedycyny.pl
- PulsMedycyny.pl
- Senior.pl
- Seniorzy.pl
- Wp.pl